lastName
|
string
|
1/1
|
-
- de
- Name
- en
- User's last name
|
firstName
|
string
|
1/1
|
-
- de
- Vorname
- en
- User's first name
|
personNumber
|
long
|
1/1
|
-
- de
- Personennummer
- en
- User's person number
|
numberOfFailedLogin
|
long
|
1/1
|
-
- de
- Anzahl der Login Fehlversuche
- en
- Number of failed attempts to login
|
dateLastLogin
|
int
|
1/1
|
-
- de
- Datum des letzten Login (YYYYMMDD)
- en
- Date of last successful login (YYYYMMDD)
|
timeLastLogin
|
int
|
1/1
|
-
- de
- Uhrzeit des letzten Login (HHMMSS)
- en
- Time of last successful login (HHMMSS)
|
iTanStatus
|
int
|
1/1
|
-
- de
- iTAN Status (0: nicht verfügbar, 9: verfügbar, 99: gesperrt)
- en
- iTAN status (0: not available, 9: available, 99: disabled)
|
mTanStatus
|
int
|
1/1
|
-
- de
- mTAN Status (0: nicht verfügbar, 1: beantragt, 2: SMS-Code generiert, 3: SMS-Code angefragt,
4: SMS-Code nicht korrekt eingegeben, 5: SMS-Code korrekt eingegeben, 9: verfügbar, 99:
gesperrt)
- en
- mTAN status (0: not available, 1: submitted, 2: verification code generated, 3: verification
code requested, 4: verification code invalid (user input), 5: verification code valid (user
input), 9: available, 99: disabled)
|
activeTanStatus
|
int
|
1/1
|
-
- de
- activeTAN Status (0: nicht verfügbar, 9: verfügbar, 99: gesperrt)
- en
- activeTAN status (0: not available, 9: available, 99: disabled)
|
defaultTanMethod
|
tanMethods
|
0/1
|
-
- de
- Standard TAN-Verfahren
- en
- Default TAN method
|
forcePinChange
|
boolean
|
1/1
|
-
- de
- PIN-Änderung nach Anmeldung erzwingen?
- en
- Enforce PIN change after user login?
|
emailAddress
|
string
|
1/1
|
-
- de
- E-Mail-Adresse
- en
- User's email address
|
mobileNumber
|
string
|
1/1
|
-
- de
- Mobilfunknummer für mTAN
- en
- User's cell phone number for mTAN
|
userCountry
|
string
|
1/1
|
-
- de
- Wohnsitz
- en
- User's residence
|
mobileNumberChangeMethod
|
string
|
1/1
|
-
- de
- Verfahren, um die Mobilnummer zu ändern (POST, ITAN, SUPPORT)
- en
- Required method to change user's cell phone number (POST, ITAN, SUPPORT)
|
authorizedForAccountOpening
|
string
|
0/1
|
-
- de
- Kennzeichnung, ob der Kunde zur online Kontoneuanlage berechtigt ist. Mögliche Werte:
- Kunde darf online weitere Konten anlegen
yes
- Kunde darf online keine weiteren Konten anlegen
no
- Kunde darf abhängig von den bereits bestehenden Kontoprodukten weitere Konten online
anlegen productDependent
- en
- Flag to indicate if the user is allowed to open new accounts online. Possible values:
- user is allowed to open new accounts online
yes
- user is not allowed to open new accounts online
no
- user is allowed to open new accounts online dependent on the preexisting account products
productDependent
|
applicant
|
boolean
|
1/1
|
-
- de
- Person is Antragssteller für Konto (noch kein regulärer Kunde).
- en
- Person is applicant for an account (not yet a regular customer).
|
pendingApplicationNumber
|
list of long
|
0/unbounded
|
-
- de
- Nummer eines offenen Antrags für diese Person
- en
- Number of pending application of user
|
scaLoginRequired
|
boolean
|
1/1
|
-
- de
- Starke Kundenauthentifizierung (SCA) beim Login ist grundsätzlich erforderlich
- en
- Strong Customer Authentication (SCA) during login is generally required
|
scaLastSessionId
|
string
|
0/1
|
-
- de
- ID der zuletzt durchgeführten starken Kundenauthentifizierung innerhalb eines definierten
Zeitraums. Falls vorhanden, kann diese ID stellvertretend für eine SCA beim aktuellen
Loginvorgang verwendet werden.
- en
- ID of last Strong Customer Authentication within a defined period. If available, this ID can
be used instead of a SCA during the current login process.
|
scaLastSessionValidUntil
|
string
|
0/1
|
-
- de
- Datum, bis zu dem keine starke Kundenauthentifizierung beim Login erzwungen wird. Hinweis:
Mit erfolgreicher Durchführung einer TAN-Eingabe kann der Kunde das Datum jederzeit ändern
(verlängern).
- en
- Until the date specified no Strong Customer Authentication is enforced during login. Note:
By successfully passing a TAN procedure, the customer can change (prolongate) this date at any
time.
|